Az elhízás okai és következményei

Mielőtt megnézzük, hogy mik a túlsúly kialakulásának főbb okai, ne hagyjuk figyelmen kívül azt sem, hogy milyen súlyos következményekkel járhat a túl sok ételből fakadó – fel nem használt, elraktározott – energia a szervezet számára:

  • krónikus gyulladások
  • stroke, szívroham,
  • daganatos betegségek
  • a bélrendszeri gyulladások kockázata megnövekszik.

Túl magas kalória bevitel

A jóléti társadalmakban mára mindennapossá vált, hogy az emberek sokkal többet esznek, mint amire a szervezetüknek biológiailag szüksége lenne. Sokan nem is gondolják, hogy milyen könnyű túl sok kalóriát elfogyasztani. A túl magas kalória bevitel az arra hajlamos embereknél óhatatlanul elhízáshoz vezet. A biológiailag szükséges kalória mennyiséget az alapanyagcserénk (pusztán a létezéshez szükséges napi energia) határozza meg. Ez személyenként változó és a következőktől függ: az egyén neme, kora, súlya, testösszetétele és fizikai aktivitása. Az alapanyagcsere nagysága a mérés során meghatározásra került.

Napi kalóriaszükséglet a létezéshez és a napi tevékenységhez szükséges energiaigény. Aki ezt rendszeresen, jelentősen túllépi, annak számolnia kell a törvényszerűen bekövetkező hízással!

Túl alacsony kalória bevitel

Érdemes szakítanod azzal a felfogással, hogy ha nem eszel, akkor fogyni fogsz. Ugyanis, ha az alapanyagcseréd alatti kalóriamennyiséget fogyasztod rendszeresen, és hosszútávon, akkor a szervezeted raktározó üzemmódba kapcsol. Így a nagyon alacsony kalóriájú diétákkal pont az ellenkező hatást éred el, mint szeretnéd. A szervezeted zsírt fog raktározni, amikor csak teheti, és nem engedi, hogy a zsír raktárak megmozduljanak. A napi kalória beviteled lehetőleg ne legyen az alapanyagcsere szükségleted alatt! 

Nem a táplálkozási típusnak megfelelő étkezés

Mit jelent az hogy táplálkozási típus? A Metabolic Typing elv, az anyagcseretípuson alapuló táplálkozás alapja, hogy ismerd az anyagcseretípusodat és annak megfelelően fogyaszd a típusodnak megfelelő élelmiszereket, és tartsd be a javasolt tápanyag arányokat! Erről részletesen itt olvashatsz. Ha követed ezen ajánlásokat automatikusan beáll a számodra ideális testsúly.

Mi minden okozhat hízást?

1. Nem megfelelő élelmiszerek fogyasztása

A túlsúly mindenekelőtt akkor keletkezik, ha rendszeresen olyan élelmiszereket eszel, amelyek kerülendőként vagy ritkán fogyasztandóként vannak jelölve az élelmiszerlistádon és ezek nem a Neked megfelelő arányban vannak a tányéron. Ha túl kevés a fehérje, akkor a szervezeted a saját izmaidból próbálja azt megszerezni, ha pedig sok, akkor a fehérjék bomlásakor keletkező túl sok salakanyag deponálásához zsír raktárakat fog képezni. Mindkét eset a testösszetétel romlásához vezet hosszútávon

2. Emésztési rendellenesség

Ha a tested számára nem megfelelő ételeket eszed, az nagyban befolyásolja az energiaszintedet. Ezt legtöbbször krónikus fáradtságként érzékeled, de hatással lesz az emésztőrendszered, az immunrendszered, és a hormonrendszered nem megfelelő működésére is. Ha nem emésztődik meg a táplálék, akkor nem tudnak felszívódni a bennük lévő tápanyagok sem, ami minőségi éhezés állapotához vezethet.

3. Tápanyag arányok figyelmen kívül hagyása

Fontos a tápanyag arányaidnak megfelelő táplálkozás. Ha betartod a típusodnak ajánlott tápanyag arányokat minden egyes étkezésnél, a szervezeted sejtszinten a maximális energiát fogja termelni és beáll az idegrendszer és hormonrendszer egyensúlya. Ebben az állapotban nincs éhezés, nincs farkaséhség, vércukorszint ingadozás, úgy tudsz fogyni – pontosabban úgy áll be a számodra optimális testsúly – hogy nem kell koplalni, szenvedni.

4. Hízásra hajlamosító ételek fogyasztása

Mindenkinek van egy domináns hormonszerve, ami a hízásért felelős. Vannak bizonyos ételek, amikkel túlterheled a fő hormontermelő mirigyedet, ami hosszútávon hízáshoz vezet. Ha szeretnéd megtudni, mi a hormontípusod, hogy kerüld a Téged hízásra hajlamosító élelmiszereket, jelentkezz anyacseretípus mérésre ide kattintva!

Mit egyél, ha fogyni szeretnél?

Az Energia Konyha Metabolic Typing ételeinek a fogyasztásával helyreáll szervezeted természetes egyensúlya, Te pedig eléred optimális, egészséges formádat és testsúlyodat. Mivel az emberek különbözőek, az elfogyasztott ételekre is másképp reagálnak. Fogyaszd a számodra ideális, Rád szabott, típusodnak megfelelő ételeket! Ha nem tudod a típusodat, kattints ide.

Van azonban néhány összetevő, ami hosszútávon senki számára sem kedvező: nem tesz jót például a nagyobb mennyiségű és állandó gluténbevitel. Emellett, nyilvánvalóan egyetlen ételünkben sem találsz hozzáadott cukrot, hiszen az egészséges életmódra váltás talán legelső lépése a cukorfogyasztás mérséklése vagy a cukor teljes elhagyása. Ételeink glutén-, tej- és hozzáadott cukormentesek, így fogyasztásuk garantáltan segít az optimális testsúlyod elérésében és megtartásában!

Fogyaszd rendszeresen a típusod szerinti Metabolic Typing ételeket, és tapasztald meg az eredményt. Kezd el még ma és rendelj!

Megnézem az étlapot!